Уроки №5-6
Докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з елементами опису тварини
Мета: ознайомити учнів з особливостями докладного переказу з елементами опису
тварини; вдосконалювати навички усного та письмового переказу тексту; формувати
вміння грамотно викладати почуте; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація
навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Пригадайте основні типи мовлення та
їх ознаки.
- Чи можуть поєднуватися різні типи
мовлення в одному тексті? З якою метою?
ІV. Підготовка до роботи над
переказом
Читання тексту
Телиця
Сирота Наталка жила в кривобокій
халупчині на околиці села. Була вона німа і вродлива, наче квіточка.
У наймах Наталка заробила теля, з
теляти виросла телиця. Була то єдина Наталчина втіха. Та довелося продати
телицю сусідові, бо не було чого їсти.
Вечорами, коли череда верталася в
село, Наталка стояла біля воріт. Ось показувалася сіра телиця, вона була гарна,
сита. Шерсть на ній аж вилискувала. Телиця повертала до Наталки голову й
мукала. Наталка прожогом кидалась до неї, обвивала руками її міцну шиюпочинала
цілувати морду. Теличка стояла наче вкопана. Наталка виймала
невеличку скибку хліба, давала теличці, а сама знов цілувала міцну сіру шию.
Тут на Наталку гримав пастух. Вона
відпускала телицю, проводила рукавом по очах і сумно дивилася їй услід.
(За О. Кониським, 120 слів)
- Пояснення лексичного значення слів,
що містяться в пасивному словнику учнів.
- З’ясування теми та головної думки
тексту.
- Визначення основного та допоміжного
типу мовлення.
Бесіда
-
Хто
така Наталка?
-
Як їй
дісталося теля?
-
Чому
вона продала телицю?
-
Чому
дівчина чекала ввечері череду біля воріт?
-
Якою
була телиця?
-
Доберіть
синоніми до слів: прожогом, гримати, кривобока, халупчина.
Складання плану (колективне)
Орієнтовний план
- Сирота Наталка
- Єдина Галчина втіха.
- У чеканні череди.
- Гарна сита телиця.
- Наталчина прив’язаність до телички.
- Сумний погляд дівчинки.
Повторне читання тексту
V. Написання переказу
1. Самостійна
робота учнів над переказом на чернетках.
2. Редагування
роботи й переписування її начисто.
VІ. Домашнє завдання
Скласти усну
розповідь про улюблену домашню тварину.
Немає коментарів:
Дописати коментар