1. Укажіть рядок, у якому наголос в усіх словах падає на другий склад.
А олень, кропива, шофер,
новий
Б кроїти, решето,
одинадцять, нести
В вітчим, скінчити,
завдання, квартал
Г беремо, коромисло,
приятель, подруга
2. Визначте рядок, у якому в усіх словах від зміни наголосу змінюється
значення слова.
А замок, помилка, обруч,
колесо
Б тріска, алфавіт, обід,
простий
В колос, черговий,
виносити, забігати
Г мука, дорога, лапки,
атлас
3. Укажіть рядок, у якому на місці крапок у кожному слові потрібно писати
літеру е.
А ст..жина, тер..н,
чов..н, вет..ран
Б бр..ніти, см..тана,
пр..зидія, д..ригент
В вет..ринар,
кр..шталевий, в..рбичка, лід..р
Г вел..тень,
справ..дливий, кр..ниця, тол..рантний
4. Знайдіть рядок, у якому написання ненаголошених е, и в усіх словах перевіряється наголосом.
А стежина, шептати,
гребінець, дешевий
Б серпневий, лотерея,
очерет, кривавник
В депутат, писати,
прем’єра, експеримент
Г скрипіти, березень,
вечеря, пиріг
5. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається уподібнення приголосних
за дзвінкістю – глухістю.
А рідкісний, полегшення,
дігтярний, гриб
Б мережка, боротьба,
кладка, вокзальний
В рюкзак, нігтик,
футбол, анекдот
Г мигтіти, ватажки,
солодко, грядка
6. Знайдіть речення, у якому порушено правила милозвучності.
А Срібнокрилий літак підняв
їх в чисте небо і поніс на захід (В. Бондаренко).
Б У щире золото, у
світлу мідь одягнені дерева восени (А. Гончаренко).
В Цілий день учора
проблукав у полі, навздогін за вітром бігав навмання (В. Чумак).
Г Тепер уродив урожай
усім на коровай (П. Воронько).
7. Укажіть рядок, у якому в усіх коренях дієслів потрібно писати літеру и.
А бл..щати,
зв..личувати, покр..вати, про-т..рла
Б зав..сати, упл..сти,
защ..міло, прор..ваєш
В прост..ляв, в..рушати,
приб..ру, ви-м..тала
Г розл..ватися,
завм..раю, вид..рати, перет..нати
8. Визначте рядок, у якому в усіх словах відбулося спрощення.
А радіс..ний,
безсовіс..ний, ус..но, учас.. ник
Б піс..ний,
благовіс..ник, хвас..ливий, якіс..ний
В шіс..надцять,
шелес..нути, облас..ний, тиж..невий
Г проїз..ний, контрас..ний,
пристрас..ний, хвас..нути
9. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб відбулося
чергування о,
е з і.
I варіант: виріб, договір, поріг, сіль, коса, робота, шестикласник, нога.
II варіант: вивіз, кінь, провід, твір, воля, робота, ступінь, будова.
1. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати
чергування приголосних [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [х] – [ш] – [с].
I варіант: перемога, запах, плуг, кожух, яблуко, вік.
II варіант: фабрика, горіх, берег,
допомога, луг, ріг.
1. Запишіть подані слова звукописом.
I варіант: гігантський, капелюх, борються, помиришся, дитиночці, молотьба.
II варіант: солдатський, веселка, змагаються, граєшся, берізці, нігтики.
2. Зробіть повний фонетичний розбір слів.
I варіант: темніють.
II варіант: щебечуть.
Немає коментарів:
Дописати коментар