Тематична робота
Варіант 1
Частина
1
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіа6нтів відповідей, з яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. У якій сім’ї народився Улас Самчук?
а) у сім’ї бідного селянина
б) у сім’ї заможного селянина
в) у сім’ї бідного ремісника
г) у сім’ї священика
д) у сім’ї вчителя
2. Якій твір Уласа Самчука вперше приніс йому славу в Україні та
популярність у світі?
а) «Волинь»
б) «Планета Ді-Пі»
в) «На твердій землі»
г) «Чого не гоїть вогонь»
д) «Марія»
3. Що завадило Іванові Багряному завершити навчання в Київському художньому
інституті?
а) пропуски занять
б) «політична неблагонадійність»
в) не склав іспитів
г) зміна професійних планів
д) матеріальна скрута
4. Позначте рядок, у якому вказано жанр твору Івана багряного «Тигролови»:
а) автобіографічний роман
б) автобіографічна повість
в) роман у віршах
г) пригодницький роман
д) роман-хроніка
5. Олесь Гончар брав участь у Другій світовій війні у складі:
а) радянської армії
б) УПА
в) військ вермахту
г) народного ополчення
д) партизанського загону
6. У якому романі Олеся Гончара основне місце посідають філософські роздуми
про життя і мистецтво?
а) «Прапороносці»
б) «Земля гуде!
в) «Люди і зброя»
г) «Твоя зоря»
д) «Циклон»
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні
відповіді й позначте їх.
7. Які проблеми порушує Улас Самчук у романі «Марія»?
а) трагедія однієї селянської родини як частина трагедії всієї української
нації
б) умови творчої праці у вільному і тоталітарному суспільстві
в) руйницький вплив російської солдатчини на молоду людину
г) стосунки між міськими робітниками та селянами
д) виживання людей в умовах тайги Далекого Сходу
е) деформація українського національного характеру під впливом
більшовицької ідеології
8. Формування особистості й світоглядних переконань Олеся Гончара відбулося
під впливом:
а) тогочасної дійсності
б) матері
в) замкнутої релігійної громади
г) життя і праці, трудового оточення
д) життя великого міста і праці на заводі
е) тяжких випробувань воєнного лихоліття
Завдання 9 має на меті
встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть
відповідник, позначений цифрою.
9. Встановіть відповідність між творами та проголошеною в них головною
думкою:
а) «Марія» У.Самчук 1. Заклик берегти красиве і корисне,
моральні цінності, кращі надбання
національної культури
б) «Нарід чи чернь»
2. Думка про те, що в будь-яких обставинах
У.Самчук кожний найперше
має залишатися Людиною
в) «Тигролови»
3. Уславлення трудівника-селянина, головного І.Багряний годувальника
суспільства, філософське осмислення
тисячолітніх сімейних традицій
г) «Собор» О.Гончар 4. Утвердження думки про
важливість людської та
національної гідності
5. Уславлення народних вожаків
6. Засудження війни як соціального
зла
Прочитайте уривок із твору Олеся
Гончара «Собор» та виконайте завдання, подані після нього.
З одного краю селища сага блищить
з другого – облуплений собор біліє. …Вночі собор ніби ще величаві ший, ніж
удень. І ніколи не набридає студентові на нього дивитися. Один із тих велетів
тисячолітніх, що розкидані по всій планеті… Серед людських поколінь, серед
текучих віків височить незрушно оклечавши
себе
символами-оздобами, кам’яними химерами, вкарбувавши в собі пристрасті епохи. І
коли ті, далекі, прийдущі, виринувши з глибин всесвіту, наблизяться колись до
нашої планети, перше, що їх здивує, безсумнівно, будуть… собори! І вони,
інозоряні, теж стануть дошукуватись тайни пропорцій, ідеального суголосся думки
й матеріалу, шукатимуть ніким досі не розгадані формули вічної краси!
10. Який образ твору є центральним, стає символом духовної краси людства
(одна правильна відповідь)?
а) Микола Баглай
б) собор
в) Ізот Лобода
г) Володька Лобода
д) Єлька
11. Позначте рядки, в яких записані основні проблеми твору Олеся Гончара
«Собор» (три правильні відповіді):
а) поширення генетичного модифікованих продуктів
б) духовності сучасних українців
в) батьків і дітей, наступності поколінь
г) збереження історичної пам’яті та національної гідності
д) якості знань, здобутих у вищій школі
е) створення нових робочих місць
12. На прикладі твору Олеся Гончара
«Собор» розкрийте жанрові особливості проблемно-філософського роману.
Частина
2. Власне висловлювання.
100-150
слів, 1 сторінка зошита
Григорій Многогрішний – український супермен чи приклад для наслідування
(за романом Івана Багряного «Тигролови»)?
Тематична
робота Варіант 2
Частина
1
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіа6нтів відповідей, з яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. Позначте рядок, у якому вказано назву навчального закладу, в якому Улас
Самчук здобував вищу освіту:
а) Петербурзький університет
б) Берлінський університет
в) Український вільний університет у Празі
г) Львівський університет
д) Віденський університет
2. Учасником якого творчого угруповування був Улас Самчук у післявоєнний
період?
а) МУР
б) МАРС
в) ВАПЛІТЕ
г) ВУСПП
д) «Плуг»
3. За що було арештовано Івана багряного?
а) за контрреволюційну і націоналістичну діяльність
б) за розтрату державного майна
в) за нелегальний перехід кордону
г) за кримінальний злочин
д) за порушення трудового законодавства
4. Присвятою до якого твору Івана Багряного були слова: «Всім бунтарям і
протестантам, всім, хто родився рабом і не хоче бути ним, всім скривдженим і
зборка ним і своїй бідній матері – крик свого серця присвячую».
а) до збірки поезій «До меж заказаних»
б) до роману у віршах «Скелька»
в) до поеми «Аве Марія»
г) до роману «Тигролови»
д) до статті « Чому я не хочу вертатися до СССР?»
5. Де виховувався Олесь Гончар після смерті матері?
а) в інтернаті
б) у бабусі та дідуся
в) у сім’ї дядька
г) у чужих людей
д) у сім’ї батька та мачухи
6. Який твір Олеся Гончара присвячений зображенню героїзму народів у Другій
світовій війні?
а) «Прапороносці»
б) «Собор»
в) «Тронка»
г) «Берег любові»
д) «Твоя зоря»
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні
відповіді й позначте їх.
7. Яку тематику охоплює творчість Уласа Самчука?
а) життя вчителів
б) насильницька колективізація та голодомор 1933 року
в) міркування про людську гідність та національну самосвідомість
г) розповідь про освоєння українцями Далекого Сходу
д) спогади про дитинство
е) трагічні події української національної історії
8. Талант Олеся Гончара розвивався під впливом:
а) надбань світової та вітчизняної літератури, проникнення в таємниці
творчої лабораторії класиків
б) природи Австралії
в) скарбів національного фольклору
г) фольклору північних народів
д) давньої культури народів Мексики
е) Наполегливої і копіткої праці над словом
Завдання 9 має на меті
встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть
відповідник, позначений цифрою.
9. Встановіть відповідність між іменами та прізвищами письменниками та
датами їхніх народження і смерті:
а) Улас Самчук
1. 1897-1968
б) Іван Багряний
2. 1905-1987
3. 1918-1995
в) Андрій Малишко
4. 1912-1970
г) Олесь Гончар 5. 1894-1956
6. 1906-1963
Прочитайте уривок із твору Івана
Багряного «Тигролови» та виконайте завдання, подані після нього.
…Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі
і нетра і вогненним хвостом замітаючи слід, летів дракон.
…Пряв вогненними очима, зойкав несамовито і, виляючи хвостом, як комета,
летів і летів…
Шістдесят коробок-вагонів –
шістдесят суглобів у дракона. …То шістдесят рудих домовин, і в кожній з них
повно про глиняних жертв, повно живих мертв’яків…
В цілому ж – то є етап, то
є «ешелон смерті», - етапний ешелон ОГПУ-НКВД.
Дракон
І мчить він без зупинки хряскотить
залізними лапами, несе в собі приречених, безнадійних, змордованих, - хоче
замчати їх у безвість, щоб не знав ніхто, де і куди, - за тридев’ять земель, на
край світу, мчить їх у небуття…
І відсахуються смереки, кидаючись
врозтіч. А дракон пожирає очима все перед себе і мете услід вогненним хвостом…
10. Символом чого виступає образ поїзда (одна правильна відповідь)?
а) символом тоталітарної сталінської системи
б) символом науково-технічного прогресу
в) символом справедливого суспільства, де віддані владі громадяни
насолоджуються життям
г) символом швидкоплинності життя
д) символом суспільства, де вороги радянської влади отримують законне
покарання
11. Яку роль відіграє символічна картина, якою розпочинається роман (три
правильні відповіді)?
а) задає ритм усього твору
б) має на меті залякати читача
в) є ключем для розуміння ідейного задуму твору
г) показує майстерність письменника
д) викликає в читача бажання поїхати до Сибіру
е) викликає в читача бажання стати машиністом
12. На прикладі твору Івана Багряного «Тигролови» розкрийте особливості
пригодницького роману.
Частина
2. Власне висловлювання
100-150
слів, 1 сторінка зошита
Прокоментуйте вислів: «Бережіть собори душ своїх» (за романом Олеся Гончара
«Собор»).
Тематична робота
Варіант 3
Частина
1
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіа6нтів відповідей, з яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. У якій країні Улас Самчук провів останні роки свого життя і помер?
а) у США
б) у Бразилії
в) в Аргентині
г) у Німеччині
д) у Канаді
2. У якому творі Улас Самчук першим в українській літературі порушив тему
діяльності УПА на Волині?
а) «Волинь»
б) «Марія»
в) «Кулак»
г) «Чого не гоїть вогонь»
д) «Гори говорять»
3. До якого фаху готувався Іван Багряний, навчаючись у Краснопільській
школі та Київському художньому інституті?
а) інженера
б) скульптора
в) музиканта
г) письменника
д) художника
4. Який факт із власної біографії використав Іван Багряний при написанні
роману «Тигролови»?
а) перебування на Далекому Сході та в БАМ-Лагу за вироком суду
б) поїздка на Далекий Схід як журналіста
в) використав товариські стосунки з очевидцем і скористався його спогадами
г) був на далекому сході як турист
д) опирався лише на свої знання, добуті з книжок
5. Хто з письменників і про який навчальний заклад сказав такі слова:
«Здійснилася заповітна мрія: з радісним завмиранням серця ступив в цей сонячний
храм науки, де мовби ще витав дух славетного Потебні, академіка Багалія, де
ось-ось, здавалося, зійде на кафедру зі своєю вольтеріанською усмішкою
Олександр Іванович Білецький, щоб уразити нас блиском своїх імпровізацій»?
а) Улас Самчук про Український вільний університет у Празі
б) Улас Самчук про Бреславський університет
в) Іван Багряний про Київський художній інститут
г) Олесь Гончар про Харківський університет
д) Олесь Гончар про Львівський університет
6. Який твір О.Гончара був вилучений з літературного процесу внаслідок
тенденційної вульгаризаторської критики?
а) «Прапороносці»
б) «Людина і зброя»
в) «Циклон»
г) «Собор»
д) «Твоя зоря»
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні
відповіді й позначте їх.
7. Позначте рядки, в яких записані назви навчальних закладів, де здобував
освіту Улас Самчук:
а) Київський художній інститут
б) Єлисаветградське реальне училище
в) народна школа в Тилявці, Дерманська двокласна школа при семінарії
г) Глухівський учительський інститут
д) Крем’янецька гімназія імені І.Стешенка
е) Бреславський (Вроцлавський) університет
8. Позначте рядки, в яких записані назви творів, автором яких є Іван
Багряний:
а) «Собор»
б) «Чому я не хочу вертатися в СССР?»
в) «Нарід чи чернь»
г) «Сад Гетсиманський»
д) «Огненне коло»
е) «Марія»
Завдання 9 має на меті
встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть
відповідник, позначений цифрою.
9. встановіть відповідність між назвами творів та головними персонажами, що
діють у них:
а) Улас Самчук «Нарід чи чернь»
1. Григорій Многогрішний, Мотря і Гнат
б)Олесь Гончар «Собор»
2. Мотря, Гнат, Корній
3. Микола Баглай, Єлька, Володька
Лобода
в) Іван Багряний «Тигролови» 4. Григорій Многогрішний,
Медвин,
родина Сірків
г) Улас Самчук «Марія»
5. український народ
6. Микола Баглай, Григорій
Многогрішний, Марія
Прочитайте уривок із твору Уласа
Самчука «Нарід чи чернь» та виконайте подані після нього завдання.
…Не все одно, хто як говорить, яким богам молиться, які книжки читає. не
все одно, якими іменами названі вулиці наших міст… А коли – все одно, то це
значить, що все одно для вас, хто є ми самі! Це значить , що ми не нарід, не
якась спільна історична збірна сила, а невиразна юрба, сіра маса, вічно
принижена без всяких ідеалів чернь.
10. Позначте рядок, де вказано жанр твору, з якого взято цей уривок (одна
правильна відповідь):
а) пригодницький роман
б) науковий трактат
в) публіцистична стаття
г) Щоденникові записи
д) послання до нащадків
11. У якому випадку, за твором Уласа Самчука «Нарід чи чернь», ми
заслуговуємо назви НАРОД (три правильні відповіді)?
а) почуваємо себе свідомими у всіх своїх вчинках – маємо людську гідність
б) беззастережно підкоряємось волі інших
в) маємо національну свідомість, що є першою передумовою «широкої
свідомості і творчої чинності взагалі»
г) маємо вселюдську свідомість, нехтуючи національною як пережитком
д) є активними громадянами, яким «не все одно», яким є наше життя
е) є пасивні, бо впевнені, що нічого від нас не залежить
12. коротко розкажіть про своє ставлення до проблем, порушених Уласом
Самчуком у творі «Нарід чи чернь»
Частина
2. Власне висловлювання.
100-150
слів, 1 сторінка зошита
Схарактеризуйте образ Марії (за романом Уласа Самчука «Марія»)
Тематична робота Варіант 4
Частина
1
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіа6нтів відповідей, з яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. Кому з українських письменників належать слова: « Маю сорок років життя.
Народився під час війни і революції, 15 років вигнання, 14 миру. Польська,
німецька, мадярська в’язниці. тричі нелегальний перехід кордонів. Свідок
повстання України, Польщі, Чехословаччини, Карпатської України, протекторату,
Генерального губернаторства, Рейхскомісаріату України, Другого Рейху, Третього
Рейху. свідок їх упадку. Свідок двох найбільших воєн в історії світу. Царі,
королі, імператори, президенти, диктатори. Муссоліні, Гітлер, Сталін. Голод
1932-1933, концентраційні табори… І вічне вигнання.»?
а) Іванові Багряному
б) Андрієві Малишку
в) Олесеві Гончару
г) Уласові Самчуку
д) Олександрові Довженку
2. позначте рядок, у якому вказано, де перебував Улас Самчук під час Другої
світової війни:
а) у радянській армії
б) На Далекому Сході
в) на окупованій території як член ОУН
г) в евакуації
д) у німецькій армії
3. Вкажіть справжнє прізвище Івана Багряного:
А) Губенко
б) Фітільов
в) Рудченко
г) Лозов’яга
д) Очерет
4. Яке прізвище дали Іванові Багряному під час навчання в школі?
а) петлюрівець
б) бандерівець
в) мазепинець
г) мельниківець
д) ленінець
5. Який учинок Олеся Гончара (1991р.) був сприйнятий громадськістю як
виклик усій радянській системі?
а) виступ на Установчому з’їзді Народного Руху України
б) виступ на відкритті установчої конференції Товариства української мови
ім.. Т.Г.Шевченка
г) вихід з КПРС
д) друкування гострих публіцистичних статей у часи перебудови
6. Який твір Олеся Гончара був відзначений аж двома Державними
(Сталінськими) преміями і став перепусткою на подальшому творчому шляху?
а) «Модри Камень»
б) «Людина і зброя»
в) «Циклон»
г) «Прапороносці»
д) «Собор»
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні
відповіді й позначте їх.
7. Позначте рядки, в яких записані назви творів Уласа Самчука:
а) «Марія»
б) «Волинь»
в) «Тигролови»
г) «Огненне поле»
д) «Нарід чи чернь»
е) «Сад Гетсиманський»
8. Позначте рядки, у яких записані назви навчальних закладів, де здобував
освіту Олесь Гончар:
а) сільська семирічка
б) Крем’янецька гімназія ім. І.Стешенка
в) Харківський технікум журналістики
г) Дерманська двокласна школа при семінарії
д) Дніпропетровський університет
е) Київський художній університет
Завдання 9 має на меті
встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть
відповідник, позначений цифрою.
9. Встановіть відповідність між назвами творів та їхніми темами:
а) Улас Самчук «Марія» 1.
Філософські роздуми про життя і мистецтво
б) Улас Самчук «Нарід чи
чернь» 2. Розповідь про
трудові будні робітничого селища над Дніпром
3. Розповідь про людину на війні
в) Іван Багряний «Тигролови» 4. Розповідь про людину, що зуміла залишитись
людиною всупереч обставинам
5. Про насильницьку
колективізацію, страждання
українських селян та винищення
справжніх
господарів землі, голодомор
1933р.
г) Олесь Гончар «Собор» 6. Про потребу
відстоювання людської
гідності та національної самосвідомості
Прочитайте уривок із твору Уласа
Самчука «Марія» та виконайте подані після нього завдання.
-
Сонце! – каже вона. – Сонце!.. Дивись, Гнате, яке сонце.
Бачив ти коли таке сонце?..
Кінчики проміння опалюють сухі
жили руки, б’ють у запалі очі, підбарвлюють срібло волосся. Марія не жмурить
очей. Дивиться рівно і широко… Гнат усміхається. Після здіймає свою руку, бере
у неї Маріїну, ту, що до сонця знялася, і лагідно довго цілує її.
Цілує і говорить:
- Цілую руку матері. Цілую світість велику. Цілую працю!
10. Образ Марії є (одна правильна відповідь):
а) символом багатостраждальної України
б) образом звичайної української жінки
в) образом звичайної української жінки з незвичайною долею
г) образом бідної наймички
д) образом першої красуні на селі
11. Позначте основні мотиви роману-хроніки Уласа Самчука «Марія» (три
правильні відповіді):
а) мотив праці
б) мотив любові
в) мотив страждання
г) мотив байдужості
д) мотив бездушності
е) мотив гріховності і покари за гріх
12. На прикладі твору Уласа Самчука «Марія» розкрийте жанрові особливості
роману-хроніки.
Частина
2. Власне висловлювання
100-150
слів, 1 сторінка зошита
Хто ж ми: народ чи чернь? (На основі твору Уласа Самчука та власних
міркувань).
Немає коментарів:
Дописати коментар