неділя, 14 лютого 2016 р.

Тести 1

1
1.      Укажіть ознаки складного речення.
§  А  Має одну  граматичну основу.
§  Б  Може мати  сурядний, підрядний,  безсполучниковий  зв’язки.
§  В  Частини  завжди  залежать одна від одної.
§  Г  Рівноправні частини не  існують на рівні підрядного  зв’язку.
2.      У якому реченні розділові знаки стоять правильно?
§  А  Що правда на світі є, Зачіплянка в цьому не раз переконалась  з’явилась таблиця на соборі.  (О. Гончар).
§  Б  Молодий  узяв Катрю  під  руку  й  повів  до  хати  вузеньким коридором, бо хуторяни не дуже розступалися кожному хотілося подивитись на приїжджих зблизька (Г. Тютюнник).
§  В  Справді  вдома ще  спала  б,  а  тут  встає  до  схід  сонця,  тут саме життя  підіймає,  бо  рано  починається  трудовий  день тих, хто споруджує канал  (О. Гончар).
§  Г  Заснула хвиля  у  броді,  заснув  і присілок над  бродом. А  до нього  ніяк  не  дотягне  своє  снування той  волохатий, що так дитинство нагадує, сон — перед жнивами він завжди тільки скрадається за Данилком, а коли й прихопить його, то лише на якусь часинку  (М. Стельмах).
3.      У якому реченні розділові знаки розставлені правильно?
§  А  Ось так воно й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде  (М. Стельмах).
§  Б  Буває ж так що людину тягне, настійливо тягне кудись, — ось так  і його тягнуло  з тої миті, як тільки він побачив  із степу  це  бойове  судно  що,  мов  сама  його  мрія,  силуетно застигло на обрії…  (О. Гончар).
§  В  День був такий самий, нічого не приніс, абатство завалене шматтям туману завмерло, ждало, прислухалося (П. Загребельний).
§  Г  З  рушницею  полюють  перепілок  восени,  коли  вже  просо вклоняється хазяїнові повними китицями пшоняної каші, а навкруги проса — куди оком кинеш, — самі стерні та копи та скирти…  (О. Вишня).
4.      Які розділові знаки слід поставити замість цифр у реченніВ кухні затихла 1 потім знов зачалась балачка 2 але Трохим вже не мішався 3 він мовчки сидів і постукував пальцями по столі (В.  Винниченко)?
§  А  Кома.
§  Б  Тире.
§  В  Двокрапка.
§  Г  Крапка  з комою.
5.      З’ясуйте, де складнопідрядне речення з підрядним мети.
§  А  Слова  натягувать,  як  луки, щоб  вчасно  збити  на  льоту нерозшифрованої муки невідворотну німоту.
§  Б  Чи я ж того хотів, що сталось.
§  В  Якове, а щоб тобі пусто було.
§  Г  Наші тихенько йдуть; аби ж тільки  їх не помітили.
6.      Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця.
§  А  Не живе ледачий, де кипить робота.
§  Б  Веди мене ти сам, як ти хочеш.
§  В  Я керував стерном, до певної мети мій човен плив.
§  Г  Певно, Якове,  зостанемось ми  вдвох  з  тобою,  бо  всі поляжуть.

7.      Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.
§  А  І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.
§  Б  Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.
§  В  Я син твій, син, що йшов  за тебе на смерть.
§  Г  Аж  власний  світ  у  ній  почне  рости,  у  якому  будуть  теж сонця  і  зорі.
8.      Зазначте складнопідрядне речення причини.
§  А  Ні, певно, ти поліг в курганах, бо ти не міг би буть в кайданах.
§  Б  Везли, щоб  там  в краях холодних  згноїти  велетнів народних.
§  В  То колють коней шаблями  в морди  і під  боки, щоб  роз’ярить.
§  Г  Веди мене мерщій —я смерть вже чую.
9.      Виконайте повний синтаксичний розбір речення, розставте розділові знаки Непомітно наче риба в глибині пропливають літа не вловити їх неводом ні вороними кіньми догнати і не прийдуть вони до тебе як ті далекі родичі в гості  (За М. Стельмахом).










 2
1.      Зазначте просте речення.
§  А  А там нижче розступились скелі, які то розпалися на роздоллі ніби високими будинками, то полягали довгими рядками.
§  Б  У нього майже немає творів, куди пейзаж не входив би, як обов’язковий елемент.
§  В  Пильне  око  його  фіксує  всі  деталі —  освітлення,  барви, обриси поверхні  землі,  рослинність,  усю  різноманітність деревного покриву.
§  Г  Під  час  поїздок  до Корсуня  він  показував  дітям  пам’ятні місця,  де  народні  герої Наливайко  та Богдан Хмельницький билися  з польською шляхтою.
2.      Укажіть складносурядне речення.
§  А  Спинилось літо на порозі  і  дише полум’ям на  все,  і  грому дальнього погрози повітря стомлене несе.
§  Б  Характерно,  що  критики  відразу  ж  помітили  багатство і красу мови творів Панаса Мирного.
§  В  Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині  волосній,  а  повернувся —  і  пішов,  похнюпившись, додому.
§  Г  Зосталася Мотря сама-сама, як палець, з своєю нерозважною думкою.
3.      Позначте складнопідрядне речення.
§  А  Стоїть  він  на  току  з  ціпом  і  бачить:  приходить  десятник з волості.
§  Б  Покотились  з  очей  сльози,  як  горох,  закапали  аж  на  долівку.
§  В  Там  кололи  свиней,  і  несамовитий  крик  їх  розносився  по всьому селу.
§  Г  На  завтра, як  чуть  стало  сіріти,  зібралися коло  волості та взяли старшину з собою і пішли до пана в Красногорку.
4.      Які розділові знаки слід поставити замість цифр у реченніСтежка зненацька повернула праворуч 1 обминаючи круту гору 2 і тоді стало чути 3 як весело видзвонює у тиші вода  (О. Донченко)?
§  А  Кома.
§  Б  Тире.
§  В  Двокрапка.
§  Г  Крапка  з комою.
5.      З’ясуйте, де складнопідрядне речення з підрядним означальним.
§  А  А  проте  тієї  сили,  духу,  що  зрива  на  ноги,  в  нас  нема і манівцями ми блукаєм без дороги.
§  Б  Василь Семенович поблід, як крейда.
§  В  Сонце стояло над головою, як сковорода, розкалене, та наче вогнем пекло.
§  Г  Стара виразка, розкопирсана нечистими руками, защеміла в Чіпчинім серці.
6.      Назвіть складнопідрядні речення з підрядним часу.
§  А  І що орел, коли його орлина зграя не рве з землі в блакить ясного дня.
§  Б  Саме в той час, як Юрій та Сірко добували Чигирин, гетьман Виговський  скликав  козацькі  полки  на  раду  під  Германівною.
§  В  Дощ одразу перестав, неначе хто  закрив несподівано хмари.
§  Г  Дівчата співають, бо ж хлопці танцюють.
7.      Назвіть складнопідрядні речення з підрядним умови.
§  А  А жінці хто потрібен, якщо вона — поет.
§  Б  Ти, сину,  зараз помреш, бо кров’ю стік.
§  В  Може, доведеться тобі побувать у Медведівці, коли дощитиме.
§  Г  А не чуєш, ніде тепленька не тече?
8.      Укажіть складнопідрядні речення з кількома підрядними.
§  А  Менше  говори — більше почуєш.
§  Б  Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах, мені здається, що збираю цілющі трави я в лугах.
§  В  Коли в похід виходила батава,  її піснями плакала Полтава.
§  Г  День був хороший, світило сонце — чисте й  золотисте.
9.      Виконайте повний синтаксичний розбір речення, розставте розділові знаки Чесність помирає коли продається (Ж. Санд).


Немає коментарів:

Дописати коментар